lördag 27 juni 2009

Upp efter solen

Idag gick jag upp efter solen. Det var riktigt skönt!

Har lekt med MS Access hela dagen. Först gick det väldigt bra och sen gick det inte alls. Jag var rätt duktig på Access en gång i tiden och nu är det så frustrerande att inte få till saker jag VET att jag gjorde för X antal år sedan (behöver ju inte betona riktigt HUR gammal jag är... Ljuvlige gör det så gärna åt mig). Den sk "hjälpen" är inte heller till mycket hjälp. Vissa begrepp de själva använder är inte sökbara för de har översatt så inkonsekvent. Nåväl, det var rätt kul ändå.

Fick jag veta att jag klarat den sista kursen (Internet & webbtjänster) också. Mailet hade kommit igår, men efter att jag kollade min epost. En av de uppgifterna lämnade vi in i påskas men inte förrän nu fick vi resultatet. Det tycker jag är riktigt dåligt av läraren. Tur att alla inte är likadana!

Nu njuter jag av att första året verkligen är klart! Bara två kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar