tisdag 23 juni 2009

Sommarjobb

Igår började jag mitt sommarjobb. Det går ut på att jag ska flytta kuvert från ett löpande band till lådor, sorterat på postnummer. Om kuverteringsmaskinen tror att något blivit fel släpper den de berörda kuverten i speciella fack. De kuverten ska gås igenom manuellt så utskicket blir korrekt. Kuvertlådorna ska sedan placeras på vagnar eller pallar. Det är lite olika rutiner beroende på om det är Posten eller CityMail som ska dela ut breven, men annars är det inte så komplicerat. Det kommer bli tufft att stå och gå hela tiden när jag är mest van att sitta, men annars verkar det ok. Människorna är, som vanligt på Strålfors, mycket trevliga.

Som alltid när jag börjar nytt jobb var jag jättetrött av alla nya intryck när jag kom hem. Tillbringade kvällen med att sitta med mina trötta fötter högt och titta på Sagan om ringen (Ringens brödraskap).

För övrigt tycker jag det är onödigt att vakna 01:30 när väckarklockan inte ska ringa förrän 04:00...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar