söndag 28 juni 2009

SJ:s biljettbokningssystem

Jag tycker illa om SJ:s biljettbokningssystem. Användarvänlighet är tydligen ett okänt begrepp... Ett exempel: För oss med priokort finns det just nu ett kampanjerbjudande om att åka första klass till halva priset, men om man loggar in med kampanjkoden kan man inte se de biljetter som inte ingår i kampanjen så man får ingen överblick över alla de avgångar som faktiskt finns. Dåligt SJ!

Jag har i alla fall köpt biljett så jag säkert kommer hem från Göteborg på söndag. Börjar ju jobba redan kl 6 dagen efter. Ditresan får jag ordna senare. Systemet är extremt segt just nu och jag har tappat tålamodet.

Man kanske skulle göra sin praktiktermin på SJ? Helt tydligt behöver de en informationslogistiker iaf...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar