fredag 19 juni 2009

l o l o p

Tillbaka i Ljungby. Har tillbringat dagen med att packa och åka hem från Uppsala. Hade tänkt åka i onsdags eller torsdags men det fanns inga biljetter jag hade råd med.

Nästan hela resan var jag lektant till ett par småtjejer (5 och ung 3 år gamla) som hade varit i Stockholm med sin mamma för att hälsa på hos mormor. De skulle ända till Skåne och hade lite tråkigt. Först när jag satte mig på min plats tittade de skeptiskt på mig och frågade sin mamma ”Ska hon sitta här?” och ingen av dem ville sitta på platsen bredvid min. En stund senare blev det gråt och tandagnisslan för att BÅDA ville sitta bredvid mig (som vid det laget gett upp försöken att läsa min bok och pratade med dem istället = kul tant). Den lilla flickan sjöng bland annat alfabetssången för mig (så där 15 gånger). I hennes version gick den: a b c d e f g h i j k l o l o p.

Det var fel på ventilationen i vår vagn och efter att barnens mamma klagat hos tågpersonalen fick vi byta till första klass. Inte illa med sista-minuten-biljett...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar