måndag 18 januari 2010

Underbara verklighet - höstterminen är slut!

Jaja, jag vet att man inte ska "ropa hej", men eftersom jag i fredags fick förhandstips att jag klarat strategidelen av tentan riktigt bra räknar jag kallt med att jag skrapat ihop tillräckligt med poäng på marknadsdelen för att ha klarat tentan som helhet.

Redovisningen gick ganska bra och rapporten fick fin respons av opponenterna. Som vanligt hittar man själv saker efter inlämning som man undrar hur man kunnat missa, men inget arbete kommer någonsin att vara perfekt. Opponering är alltid jobbig att göra när man har mycket kritik, men den gick rätt ok den också. Det jag fokuserar på nu är att DET ÄR ÖVER. Denna fruktansvärt tunga termin är SLUT. Och vårterminen börjar inte förrän kl 9 imorgon.

Även om vår koordinator Jonas förutsägelse (att vårterminen är lika krävande) är korrekt tänker jag att det då åtminstone är ljust, vilket gör att man orkar bättre. Fast det är klart, ihållande regn är inte direkt ovanligt i Ljungby.

Nå, det är en senare fråga. Nu har jag i alla fall gett mig ledigt. Jag ska inte ens jobba på ansökningsbrevet till T5, bara vila och göra vad jag känner för. Och sen är det dags för en efterlängtad spelkväll! :) Den första sedan mitten på oktober - hur galet är inte det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar