söndag 3 januari 2010

Lite om söndagen den 3 januari 2010

Trött, trött, trött och trött på att vara det. Försökte få lite partnerföretagsarbete gjort, men det gick inte så bra som jag hoppats. Mitt huvud är inte helt samarbetsvilligt... Det här är ett läge där man behöver lägga i en extra växel och jag har inte ens tillgång till alla ordinarie för närvarande.

Trots detta är jag lite nöjd för jag har blivit bättre på att lägga ner. När det verkligen inte fungerar så sitter jag inte längre med böckerna/pappren/datorn framför mig i timmar och tröttar ut mig utan att få något resultat. Jag gör annat istället. Idag har det till exempel blivit ännu en hylla i bokyllan städad medan jag lyssnade på Spanarna på webb-radio. Jag har läst mer om personliga varumärken, pratat i telefon med en vän och kollat lite webb-tv.

En av klockorna på min amaryllis hade gått av så den fick ett nytt hem i en skål i köksfönstret. Den påminner om en jättehibiskus. Dessutom är det en ny knopp på gång - den tredje! Inte illa för en gratis-amaryllis från ICA.

Har även hunnit med en sväng i solskenet. Kallt (enligt uppgift -15, jag har inte satt igång min julklappstermometer än) men vackert och fåglarna sjöng för fullt. Blev också glad när jag såg att jag har åtskilligt fler inlägg märkta med "glädje" än "gnäll" fast det känns som jag klagar hela tiden. Det är viktigt att basera sina utvärderingar på fakta. :)
Hm, kanske skulle göra ett nytt försök med de där måtten till VU-pfu:n* i alla fall...



*PartnerFöretagsUppgiften i kursen Verksamhet och verksamhetsutveckling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar