lördag 25 april 2009

Studentlägenhet...

Idag vaknade jag en stund efter sju för att det var för varmt i lägenheten. Senare på morgonen när solen gått runt hörnet blev det mera lagom.

En annan nackdel med soligt väder är att ett flertal av mina grannar då känner sig manade att sitta ute (vem gör inte det) och spela musik för hela grannskapet. Mindre trevligt eftersom man inte kan värja sig ens om man stannar inne. Igår var det lägenheten bredvid min som var DJ i flera timmar. Vissa saker i min lägenhet skallrade av ljudvågorna och det var rätt svårt att koncentrera sig på det jag hade att göra.

Innan jag skrev kontrakt frågade jag om det var lyhört och fick svaret "Nej, det är nybyggt så det är det inte". HA! Uppenbarligen någon som aldrig varit här, man hör det mesta av vad som försiggår...

Planlösningen är jag inte heller så förtjust i. Ytan är inte så väl tillvaratagen och det finns inga större möjligheter att variera möbleringen. Och den som har planerat köket borde gått en kurs först, t.ex. finns det bara EN(!) kökslåda.

Nu låter det som att allt är dåligt och så är det naturligtvis inte. Det är gott om garderober, bredbandet ingår i hyran, alla har eget kallförråd och egen tvättmaskin och torktumlare. Det är såå skönt att inte boka tvättider, reta sig på dålig städning i tvättstugan etc. Det är tiomånadershyra, vilket innebär att vi inte betalar hyra i juni och juli. Dessutom var det lätt att få studentboende och det är det ju inte på alla studieorter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar