fredag 17 april 2009

Lyxliv

Igår eftermiddag hade vi övning i kursen Projektledning. Det gick ut på att vi skulle prova på MS Project. För oss med skoldatorer skulle det bara vara att starta om datorn så skulle vi få programmet installerat. Det funkade inte med min, men efter lite experthjälp kunde jag komma igång. Själva uppgiften var föredömligt tydlig så det tog inte lång stund att bli klar.

Jag jobbade lite med inlämningsuppgiften i den andra kursen innan jag packade ihop för dagen. Hann med lite mellanmål också innan det var dags att gå till bussen. Bussen? Ja, jag har tagit långhelg och åkt på semester till Skåne. Hade sällskap av en kursare till Älmhult där jag fick vänta en timme på anslutande buss. Blev bjuden på mumsigt fika och trevligt sällskap i solskenet under tiden. Tack Vackra!

Fick ett varmt mottagande av mina vänner. Härlig kväll med härlig familj. Idag tog vi en sväng på stan i det fina vädret. Jag kunde inte motstå lite bokrea, men 78 kr för tre böcker är ju inte så dyr lyx i alla fall. Sen köpte vi med oss finfina smörgåsar och biskvier från ett tjusigt konditori. Resten av dagen har vi varit hemma och trivts med livet. Det känns redan som jag varit borta en hel helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar