onsdag 22 april 2009

Seminarium, planering och lite självrannsakan

Idag hade vi vad som på schemat hette seminarium men som i praktiken var en blandning av seminarium och föreläsning. Det var i projektledningskursen och handlade om riskanalys. Det var bra. Som vanligt var klassen ganska tyst, men lite diskussion blev det i alla fall.

Efter lunch träffades vi i partnerföretagsgruppen för gemensamma förberedelser inför morgondagens besök hos Strålfors. A hade hittat en massa frågor om jämställdhet i projekt. Så har jag inte tänkt på det förut, att man skulle ha med det som en parameter i projektplaneringen. Men det är klart, jämställdhetsplaner som bara är pappersprodukter är det ju inte mycket vits med.

Stannade kvar en stund till i skolan och jobbade på inlämningsuppgiften till Internet och webbtjänster. Förstår inte riktigt varför det tar sån tid. Eller jo, det beror väl på att jag har svårt att bestämma mig för att "nu är det bra nog" så länge det finns tid kvar och jag inte har så mycket annat att göra. När man jobbar är det sällan fallet så därför hade jag glömt av det lite när jag började plugga igen. Egentligen vill jag ju göra klart och sen vara ledig så det blir till att fortsätta träna på "bra nog". Kanske har fått kläm på det till nästa termin?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar