onsdag 1 juli 2009

En kväll på jobbet

Kvällsvecka innebär att jag jobbar 14:25-24 måndag-torsdag. Halva arbetsveckan är nu alltså klar. :)

Idag (läs: igår) hade vi inget att göra i början. Som tur var var vi förvarnade att vi kanske skulle få vänta så jag hade tagit med mig en tunn introduktionsbok om SQL. Normalt sett städar man lokalen om det inte finns något jobb att köra, men allt var redan städat så därför kunde jag läsa lite. Sen fick vi ett stort jobb och hade att göra resten av tiden.

Det skulle regna större delen av dagen, men var fint tills jag redan var på jobbet sen kom det skyfall och rejäl åska. När vi hade sista rasten var det fint igen så vi kunde sitta ute. Det gör sån skillnad att få lite luft, man orkar mycket bättre.

Sista timmen lyssnade jag på radio i mobilen. (De ordinarie anställda har förstås hörselkåpor med radio i.) Det var bra med nåt nytt så dags så det blir nog fler gånger.

Eftersom det skulle regna hade jag tagit med mig cykeln. Det var jag glad för när jag skulle hem för innan jag hann lämna parkeringen började det droppa och så ökade det stadigt tills jag var hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar