söndag 5 juli 2009

Helg i Göteborg

Så var jag hemma igen efter en fullspäckad helg i Göteborg. Började med lunch i Nordstan och gick sen i diverse affärer i några timmar tills min syster kom hem från jobbet. Vaaarmt, men kul med lite storstad som omväxling från Ljungby... Det blev kvällspicknick i en park i flera timmar. Det var helt enkelt för varmt för att vara inne.

På lördagen möttes födelsedagsfirarna vid domkyrkan för att först ute lyssna på trumpetmusik från tornet och sedan inne på Kievs kammarkör (duktiga, men för långt program i värmen). Efter lunch gick vi till Röhsska museet och sedan åts det glass. På kvällen blev det ännu en picknick, denna gång i Botaniska trädgården. Några drog iväg på kvällsdopp i havet. Själv kollade jag på film.

Idag åt vi lunch på trädgårdsföreningen mitt i stan och blev kvar till eftermiddagsfikat. Sen var det dags för mig att utnyttja min första-klass-till-halva-priset-biljett till Värnamo. Vid Gnosjö började det regna. Som tur var regnade det bara lite när jag gick till bussen för vidare transport till Ljungby, men strax efter att jag satt mig blev det skyfall. Regn är något man snabbt får vänja sig vid när man bor i Ljungby...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar