måndag 13 juli 2009

Förra sommaren

Nu i dagarna kommer antagningsbeskeden till dem som sökt universitetsutbildningar till hösten.

Förra sommaren jobbade jag några veckor i en bokhandel och nästan all ledig tid gick åt till att packa ihop mitt liv. Det var ett mastodontarbete att gå igenom allt i förråden och göra sig av med så mycket som möjligt för att kunna flytta ner allt som fanns i lägenheten men som inte skulle med till Ljungby.

Jag var inte orolig för att jag inte skulle komma in, men det var ändå skönt att få beskedet att jag hade fått en plats.

Vad gäller själva flytten var det också mycket att ordna. Efter att ha försökt jämka ihop tider då det fanns släpp/flyttbilar att hyra med personer som kunde hjälpa till blev det i slutändan så att jag köpte tjänsten. Dyrare, men enklare. Utan min kära vän M hade det aldrig gått. För att inte tala om B och S som erbjöd sig flyttstäda åt mig - underbart! Och H som hjälpte mig hitta en utmärkt hyresgäst till lägenheten i Uppsala. Vad skulle man ta sig till utan vänner?

När jag väl kom ner till Ljungby var jag så trött att jag knappt kunde stå på benen. Tur att min rara bror var med och installerade mig. Hur jag tog mig igenom introduktionsdagarna vet jag inte riktigt, men särskilt social var jag inte...

I år hinner jag med rätt mycket sommarlov mellan arbetspassen och är inte alls lika sliten. Det enda negativa är att jag inte hinner träffa alla efterlängtade, men det går ju att hålla kontakten ändå. På det hela taget har jag en väldigt bra sommar. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar