tisdag 24 november 2009

Svårt att sova

Efter att ha försökt somna om i en timme har jag nu gett upp. Tyvärr för trött för att plugga, det hade ju annars varit lämpligt med tanke på hur mycket jag har att ta igen (särskilt efter helgens "äventyr").

Istället har jag kollat lite på CSN:s webbplats. Det verkar inte helt omöjligt att jag skulle kunna få studiemedel. Det skulle i så fall minska stressen. Som det är nu vet jag inte hur jag ska finansiera det sista året på utbildningen och det är pressande. Har haft funderingar på att läsa 150% under våren för att spara in lite tid, men just nu verkar det inte så lämpligt. Kan jag få studiemedel behöver jag inte höja studietakten.

Har också kommit på att jag ännu inte firat mina fina tentaresultat den här terminen. Det borde jag göra. Även bortsett från att trivsamma saker kan få avstressande effekt, vore det bra med en markering av vad jag lyckats åstadkomma trots en massa negativa omständigheter. Ibland behöver man påminna sig om hur bra man faktiskt är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar