onsdag 25 november 2009

Härliga människor

Har fått en komplimang som värmde mitt hjärta. Från en person som jag just bett om hjälp inför T5 kom ett meddelande som bland annat sade:
"Du är en av de få jag känner som verkligen vårdar kontaktnätet i ordets rätta betydelse [...] Önskar jag kunde vara likadan"

Hur fint är inte det? Från en man med lång och framgångsrik karriär som har lätt för att få kontakt med människor och är generös med sitt kunnande. En riktigt härlig människa.

Extra välkommet med sådan uppmuntran idag när jag tyvärr fick gå hem från skolan i förtid. Är uppenbarligen inte helt återställd än. Några rara kursare ville att jag skulle höra av mig så att de visste att jag kommit hem ordentligt. Det gjorde jag, men meddelandet nådde inte alla så vid lunch fick jag ett kontrollsamtal från Ljuvlige "Lever du?". Jag är helt tagen av all omtanke och omsorg som jag mött de senaste dagarna. Det finns så många härliga människor!!

En som jag inte känner, annat än genom media, men som också verkar vara en härlig person är Hans Rosling. Han verkar ta fasta på möjligheter, även om en del nog skulle göra en annan tolkning av det han sade i DNs HIV-artikel från igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar