torsdag 3 september 2009

Nu har termin 3 börjat

Igår började allvaret. Det var första dagen med kursen Organisation, ledarskap och kulturella perspektiv. Lång dag som var ganska seg och tråkig. Det roligaste var att vi fick se ett avsnitt av Ramsey's Kitchen Nightmares. Sedan skulle vi analysera organisation, ledarskap och kultur på den aktuella restaurangen i en inlämningsuppgift. Det verkar bli en krävande kurs; vi har mycket mer litteratur än vi brukar och det är flera inlämningsuppgifter utöver partnerföretagsuppgiften.

Idag var det introduktionsföreläsning i den andra kursen, Databashantering. Det var bara två timmar. Det verkar som det kommer att bli mycket att göra även i denna kurs för vi ska göra något projekt. En trea jag pratade med på grillkvällen sågade den här kursen, men jag tycker den verkar ok. SQL-programmeringen ser jag fram emot. Man kan ha väldigt stor nytta av att kunna ställa sina egna frågor till en databas.

Som representant i utbildningsrådet måste jag säga att en sak som båda föreläsarna gjorde bra var att de tog upp förra årets utvärderingar och kommenterade kursupplägget utifrån dem.

Nu ska jag strax iväg till studentpuben där cover-bandet Paddington ska spela ikväll. De är tydligen rätt kända här i trakterna, men jag har aldrig hört dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar