lördag 12 september 2009

Eländiga förkylning

Åh, vad jag är trött på den här förkylningen. Har svårt att sova på nätterna pga hostan, vilket gör att dagarna inte alls blir vad jag tänkt utan bara rinner bort i någon slags seghet.

Idag skulle jag t.ex. läsa ett par kapitel i Organisationsmetaforer och sedan skriva min individuella reflektion efter LEGOLAS-simuleringen i onsdags, men jag har varit alldeles för seg i huvudet. Reflektionen är visserligen skriven, men istället för kursbok orkade jag bara läsa roman. Det var förvisso rätt trevligt, men inte vad den här dagen skulle ägnas åt. Har inte ens kunnat ta tillvara det härliga vädret idag. Mycket tråkigt.

Nu väntar jag på att maten ska bli klar och hoppas att jag orkar läsa åtminstone ett kapitel efter det. Tanken var att jag skulle få vara ledig imorgon, men det verkar inte gå i lås. Jag tycker inte om att ligga efter och jag har inte kunnat hålla mig till min läsplan för någon av kurserna. Mycket irriterande. Det förtar så mycket av glädjen i att lära sig.

Nåja, mat först så känns det kanske bättre sen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar