måndag 8 februari 2010

Styrelsemöte 2010-02-08

Nyss hemkommen från intressant styrelsemöte. Forskningen var förstås på tapeten, men den punkt jag tyckte var mest spännande var när ett nytt upplägg för Master-examen presenterades av CIL:s VD. Jag vet inte hur mycket jag får offentliggöra innan det är klart så jag nöjer mig med att säga att det är ett upplägg jag tror på. Inte minst för personer i min egen situation, som jobbat ett antal år innan man återupptar studierna. Samtal pågår och om allt går enligt förhoppningarna kan vi kanske komma igång redan under våren. Roligt!

I styrelsen ingår en kvinna som jag tycker är mycket inspirerande. Efter mötet kom jag mig äntligen för att berätta det för henne och fråga om hon kunde tänka sig att komma som gästföreläsare. Det kunde hon, om hon fick ett specifikt ämne att prata om. Jag gick direkt vidare till vår samordnare som tyckte det var ett bra förslag. Han hade genast en idé om ett passande ämne och skulle diskutera frågan med vår VD. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar