onsdag 24 februari 2010

Inte så tokig dag ändå

Trots den dåliga starten blev dagen rätt ok. Det var en massa tekniskt strul när jag skulle få respons på min rapport via Adobe Connect, men jag fick bra omdöme vilket gladde mig mycket.

Grupparbetandet på förmiddagen gick inget vidare. Vi behöver besked om hur det ska redovisas för att kunna bli klara (och det skulle vi behöva bli denna vecka för sen har vi för mycket att göra). Fick ett SMS som värmde mitt hjärta och gjorde dagen ljusare. Inte för dess innehåll utan för att jag var tänkt på.

Den lasagne jag lagade i fredags visade sig vara riktigt lyckad (frös in allt till matlådor och åt den första biten till lunch idag).

Eftermiddagens gästföreläsning hade jag sett fram emot för den skulle handla om CRM, vilket intresserar mig på grund av tidigare arbeten. Det var en bra föreläsare och tiden gick riktigt fort. Han tog även upp Content Management som jag också gärna vill veta mer om så det var riktigt lyckat. Mindre lyckat var att några vid sina samtal med vår lärare på förmiddagen fått beskedet att rapporten som ska skrivas utifrån den här föreläsningen ska in på fredag?! Det sades i början av kursen att vi skulle ha två veckor på oss utom för den sista uppgiften. Och, om man ändrar något, varför inte meddela alla som går kursen?

Direkt efter gästföreläsningen hade vi krismöte med VD och vår bibliotekarie/administratör. Det var en av mina kursare som ordnat det. Mycket bra initiativ! Mötet var bra. Det kändes som de lyssnade på oss och det beslutades om åtgärder för att lösa de mest akuta frågorna. Tentan blir inte tidigarelagd utan skrivs måndagen efter det planerade datumet. Tyvärr försvinner hela onsdagen (10-20) och torsdagen (8-17) pga flödesekonomikursen (och efter sådana pass är man rätt mör i hjärnan), men vi får i alla fall en möjlighet att tentaläsa. Vi tyckte det var så bra ordnat att vi inte skulle ha något annat på en hel vecka innan tentan när vi fick schemat. Det var för bra för att vara sant helt enkelt...

När jag kom hem hade jag fått brev från biblan om att fyra böcker jag reserverat nu fanns inne för avhämtning. Hämtade böckerna och storhandlade sedan på ICA. Det svåra blir att hålla sig ifrån romanerna till helgen. Måste prioritera skolarbetet och OS tar ju också lite tid. Har i alla fall äntligen skickat in läxa 2 i informationssäkerhetskursen. En sak mindre på listan. Unnade mig lite webb-tv. Imorgon väntar juridik hela dagen så jag borde väl försöka sova nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar