torsdag 28 maj 2009

Settlers-chock på Ljungbergska

Vi började med en underbar ljummen kladdkaka som Ljuvlige bakat och serverade med glass. Mmmm!!! Sedan började vi spela (Settlers med expantionen Cities & Knights).

Alldeles som vanligt halkade jag efter poängmässigt ganska omgående. Blev dessutom inbyggd så jag hade just ingenstans att ta vägen. Skojade lite om att jag nog inte skulle överleva chocken om jag lyckades vända och vinna. Men så blev det en vändning och jag kom ikapp. Gick till och med förbi, vilket genast straffade sig eftersom Pictor fick ta två kort av dem som hade fler poäng. Sedan böljade det fram och tillbaka tills jag plötsligt vann. Blev alldeles paff. Pictor tyckte jag verkade klara chocken bra med tanke på min tidigare kommmentar. "Jag är inte hemma än...", svarade jag. Men nu är jag det. Fick en fin promenad hem. En utmärkt avslutning på en förträfflig afton.

Nu ska jag tota ihop ett förslag till lösning på det jag kom på att vi hade missat innan vi skickade in vår rapport.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar