fredag 9 oktober 2009

Kursansvarig för affärsutvecklingen

Nu står det på intranätet att RG, som vi har i OLK-kursen, blir kursansvarig för Affärsutvecklingen också. Det kan ju bli...intressant.

Under min tid som studeranderepresentant har det aldrig tidigare varit så många som spontant kommer med synpunkter innan jag bett om dem, som när det gäller denne lärare och hans kurs. Det handlar om massiv negativ kritik både vad gäller upplägg och bemötande. Jag kan ju tänka mig att de som är positiva inte har samma behov av att få det sagt till utbildningsrådsrepresentanten i ett tidigt skede, men i vanliga fall får jag som mest någon enstaka synpunkt innan jag uttryckligen efterfrågat dem. GU07 var också mycket kritiska till den här läraren.

Ur studentperspektiv blir det då lite märkligt att ersätta en mycket populär kursansvarig med en mycket impopulär dito utan någon slags förklaring. Självklart kan det finnas skäl man inte kan redovisa öppet för att det handlar om enskilda personer, men en så här viktig fråga måste hanteras bättre från skolans sida.

Sånt här ger mig ont i magen. Extra jobbigt att det gäller en så central kurs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar