torsdag 1 oktober 2009

Jobb och lärarfrågan

En dags jobb avklarat. Det visade sig vara på samma skift som i somras, så även om jag är på ett nytt ställe har jag pratat med flera av dem jag ska jobba med tidigare. Det var ett plus. I övrigt känns det ok för att vara första dagen, men det kommer bli krävande.

Har också försökt få lite klarhet i vad som egentligen är på gång gällande affärsutvecklingskursen. Som läget är just nu blir den tidigare kursansvarige i alla fall kvar som lärare. Jag framförde igen att vi har dåliga erfarenheter av att det inte är klart med vem som ska hålla i kursen i god tid innan den startar (hände både med informationsdesignen och internet & webbtjänster i våras). Att då med bara en månad kvar få höra att en, vad vi har hört, mycket uppskattad lärare kanske inte kommer att vara kvar i en central kurs är inte bra. Det kan finnas många goda skäl för att göra en förändring, men själva förändringen behöver också hanteras på ett bra sätt, t.ex. med information till berörda. Det tycker jag inte sker här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar