fredag 23 oktober 2009

Databastentan skriven

Åh, så skönt att den är gjord! Jag utnyttjade inte riktigt hela tiden, gick när det var 50 minuter kvar. Var för trött för att tänka längre.

Tyckte inte att jag kunde förklara t.ex normalformerna eller skillnaderna mellan två- och trelagersarkitektur lika bra idag som jag gjorde igår. Sista frågan, som är värd en femtedel av tentan, var mer komplex än de exempel som kom upp under föreläsningarna. Jag tog mig ganska stora friheter där, så antingen går den väldigt bra eller väldigt dåligt. En fråga hade jag inte läst på alls, men hade för mig att det skulle vara tre olika punkter. Kunde bara komma på två och tyvärr inte berätta så mycket om dem.

Har dock bestämt mig för att tro att jag klarat tentan tills motsatsen bevisats...

Har tänkt ge mig själv ledig helg. Behöver visserligen läsa igenom partnerföretagsrapporten vi ska opponera på innan K och jag ses på måndag, men det blir inte förrän på söndag kväll. Imorgon vankas tårtkalas hos nybliven artonåring. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar