söndag 6 december 2009

Vilken dag

Heldag med Ljuvlige som startade i skolan kl 9 och avslutades med promenad hem därifrån vid 20-tiden. Som jag har misströstat. Inget verkade fastna i mitt trötta huvud, men nu känns det som att det finns en chans att jag klarar VU-tentan imorgon om jag har tur med frågorna. Tack, tack, TACK för allt idag!

Hade tänkt läsa lite till på egen hand när jag kom hem, men istället blev det ett samtal till en av mina bästa vänner, Pp, och hennes man. Hoppas kunna hälsa på dem på juluppehållet. (Vill inte gärna kalla det lov; vi är bara schemabefriade inte lediga.) Som alltid mycket välgörande att prata med dem.

Alldeles nyss blev jag mycket glatt överraskad. Kollade skolmailen en gång till innan sovdags och hittade ett meddelande från den kursansvarige i OLK-kursen avsänt 20:20. Jag citerar:

"Hej,
Jag har gått igenom era rapporter igen då det kan sättas G eller VG på dem. Jag bedömer ert projekt och er rapport som VG."

Totalt oväntat, men mycket glädjande.

En lång och tung dag på många sätt, men om jag ska summera den just nu är känslan ändå tacksamhet. Vänner - en totalt underbar uppfinning! Verkligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar