lördag 29 augusti 2009

Aspekter av manligt/kvinnligt

När jag skulle köpa TV för ett antal år sedan fick jag jätteproblem. Det var nästan skrattretande om det inte varit så irriterande. När jag kom ensam till OnOff och Elgiganten blev jag ignorerad av säljarna. De hade inte tid att svara på mina frågor när jag väl fick tag i någon. När jag kom med min pojkvän vände de sig uteslutande till honom fast han upprepade gånger sa att "Det är HON som ska köpa". Det är inte så affärsmässigt klokt att bemöta potentiella kunder på det sättet. Det slutade med att jag köpte en TV på ett mindre ställe. Sannolikheten för att jag återkommer som kund hos OnOff eller Elgiganten är synnerligen liten...

Här är ett gäng länkar till artiklar om kvinnligt/manligt (en del av rubrikerna är lite smala i förhållande till artikelns innehåll):

Modiga män visar vägen till jämställdhet
Förskolan förstärker könsrollerna
Få pappor vill ha vårdnadsbidrag

Jämlikare styrelser när kvinnor väljer
Sjukare med manlig chef
Så ska fler kvinnor bli chefer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar