torsdag 22 april 2010

Sidospår

Jag häpnar. Varför har detta med brudöverlämning fått så stort fäste??? Skulle inte falla mig in.

Bröllop brukar ju vara ett hett ämne på våren och lär väl vara det särskilt mycket i år. SvD:s bevakning

Julia Skotts inlägg om bröllop, feminism mm kommenteras livligt.

Jag tänker så här: äktenskapet är viktigare än själva bröllopet. Bröllopet är på intet sätt målet, utan början på en ny fas i livet tillsammans. Om jag gifter mig är det för att mannen i fråga och jag har kommit fram till att vi vill dela livet med varandra. Vackert bröllop, trevlig fest - gärna det :) Jag har alltså väldigt svårt att relatera till kvinnor (främst amerikanska??) som yrar om att bröllopet är HENNES stora dag, alla ska se vilken prinsessa HON är etc. För mig handlar det om TVÅ personer som väljer varandra.

Hur tänker du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar